*** Inspiration för träning, resor och friluftsliv - välkommen till Vandringsman.com *** Bloggen har funnits i 10 år, men ligger nu i dvala. Den kanske uppstår igen. ***

måndag 23 april 2012

Sponsrad video - Visit Norway

Detta är ett sponsrat inlägg för Visit Norway - den officiella reseguiden till Norge. Hemsidan drivs av Innovasjon Norge på uppdrag av Närings- och Handelsdepartementet. 

När jag själv tittar på denna video så finns det mycket som lockar mig. Jag har aldrig varit i Norge på semester, och friluftslivet har så mycket att ge i vårt västra grannland.

Kolla in hela videon samt besök Visit Norway - hitta dina favoriter bland vandring, fiske, museer och kultur, boende mm.



Mina egna reflektioner om Vandring i Norge
När det gäller speciella platser så fastnar intresset lätt för Preikestolen och Romsdalseggen. Bägge platserna ligger i södra delarna av Norge och det verkar vara lätt att ta sig till dessa områden. Som vandrare med erfarenhet av West Highland Way i Skottland, Dolomiterna i norra Italien samt delar av Kungsleden och El Camino de Santiago i Spanien så måste jag säga att den natur de har i Norge står sig mycket bra. Den är storslagen. Ser fram emot att få komma iväg till Norge och vandra - hoppas att det kan bli redan i år.

Något som jag själv tycker är mycket bra gällande vandringarna på hemsidan är markeringen av svårighetsgraden. De anges med enkla färgkoder för LättMediumSvår och Avancerad.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Välkommen!! Hoppas du skriver ett inlägg, det skulle motivera mig att fortsätta med min blogg.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...