*** Inspiration för träning, resor och friluftsliv - välkommen till Vandringsman.com *** Bloggen har funnits i 10 år, men ligger nu i dvala. Den kanske uppstår igen. ***

torsdag 5 juli 2012

El Camino de Santiago, 2012 (Bildspel)

Vårens stora händelse var vandring på El Camino de Santiago, som börjar i Frankrike och går över Pyrenéerna in i Spanien. Vi vandrade de första 165 km. Här är ett bildspel över de sju dagarna. Kommer så klart att ta upp vandringen igen, för att gå ledens ca 800 km. 

Att vandra längst pilgrimsleden var fantastiskt, vilket du kan läsa mer om på bloggen. Det finns ett inlägg från varje dag, samt en utvärdering av klockan Ambit som jag bar under vandringen.

Är du mer ute efter bilder så kan du nedan se ett bildspel på ca 5 minuter. Hoppas det inspirerar, kommentera gärna.







El Camino de Santiago, 2012 Slideshow: Mattias’s trip from Stockholm, Sverige to 3 cities Province of La Rioja (near Logroño, La Rioja, Spanien), Saint-Jean-Pied-de-Port (near Saint Jean Pied de Port, Baskien, Frankrike) and Province La Navarre (near Beriain, Navarra) was created by TripAdvisor. See another Spanien slideshow. Create your own stunning free slideshow from your travel photos.


I Spanien blev min kamera så skadad av fukt att den inte fungerar längre. Inte heller min iPhone är idealisk för friluftsaktiviteter. Det är dags att skaffa en ny robust kamera, eller kanske en äventyrstelefon. Kom gärna med förslag på lämpliga produkter.

2 kommentarer:

  1. Kul att se! Vandrade hela leden under 20 dagar 2010...det bästa (och värsta) jag har gjort!

    SvaraRadera
  2. Hej Helena,
    vad skoj att du kommenterade. Att göra det på 20 dagar, då måste du hålla en riktigt bra hastighet - de flesta gör det kanske på ca 30 dagar.

    Ska eventuellt bege mig ner och vandra i fem dagar i år, men inget är bestämt ännu.

    Och vill ni besöka Helenas blogg så följ denna länk: http://healthbyhelena.com

    SvaraRadera

Välkommen!! Hoppas du skriver ett inlägg, det skulle motivera mig att fortsätta med min blogg.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...