*** Inspiration för träning, resor och friluftsliv - välkommen till Vandringsman.com *** Bloggen har funnits i 10 år, men ligger nu i dvala. Den kanske uppstår igen. ***

tisdag 29 oktober 2013

En fin höstdag

I går kom det in en storm över Sverige, i Göteborgs hamn steg vattnet rejält och många tusen hushåll i södra delarna av landet blev strömlösa. Men det finns fortfarande dagar då man kan njuta av höstsolen. 

I helgen så var jag ute på en härlig höstpromenad, solen sken och det var riktigt varmt. Glöm inte naturen som finns runt knuten. Själv så bestämde mig att ta en promenad upp på en lokal kulle - som var en deponi för avfall för många år sedan.

På söndagspromenad, en härlig höstdag. 
När jag själv beger mig ut på kortare promenader så är det ofta två saker som följer med; min Pentax WG-II (glöm inte att klicka på bilderna) samt mitt Trekking-paraply av märket Euroshirm. Som ni ser så matchar halsduken med paraplyet - jag älskar orange på detaljer. Sedan är det bra att ha en signalfärg på sitt paraply tycker jag, om man vill göra sig synlig ute i vildmarken.

En bra fleece-tröja är alltid en bra investering. Köpte min egen Tierra för många år sedan nu, och den har jag både hemma och i naturen. Kalla dagar har jag även haft den utanpå skjortan på kontoret. När det gäller skorna, ja då har jag ett par trekking-skor från Merreel.

Så utnyttja de sista dagarna av solsken, se till att komma ut i naturen och ta med dig kameran. Och så klart paraplyet, det kan snabbt slå om till regnskurar på hösten. När vi var uppe på kullen kom det plötsligt lite starkare vindar - och jag var självklart inte sen att testa hur mycket det blåste. Fällde upp paraplyet och lät det fånga vinden. Det stod pall, och jag lyckades även undvika att ramla ner för kullen.

Provar mitt paraply när det börjar blåsa.
Så vad har du för nära-bostaden naturupplevelser? Och vad har du för utrustning när det bara blir en eller två timmars promenad en solig höstdag? Dela med dig.

En sista bild och sedan dags att gå vidare. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Välkommen!! Hoppas du skriver ett inlägg, det skulle motivera mig att fortsätta med min blogg.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...