*** Inspiration för träning, resor och friluftsliv - välkommen till Vandringsman.com *** Bloggen har funnits i 10 år, men ligger nu i dvala. Den kanske uppstår igen. ***

torsdag 12 juni 2014

Glassig sommar, vad äter du?

Nu är det äntligen sommar igen, och vad dyker då upp om inte artiklar om glass. Och som vanligt tittas det bakåt; frågan är om det verkligen var bättre förr. 

Stranden eller city-häng, sommaren är här och det är dags att börja äta glass!! I DN finns en artikel (2014.06.11) som tar upp 10 utgångna glassar, och påstår att att det finns de som vill ha dem tillbaka. Men jag känner inget större sug efter dessa pensionärer till glassar.

Glassen Igloo Cola känns som folk-hemmet; det är långt gånget in i historie-böckerna. Tanken att man ska kunna bryta glassen i två bitar för att dela den - det passar inte i vår individualistiska livsstil. I dag är det massiva Magnum-glassar som är som efterrätter - det ska kännas lyxigt, både när man äter och så får man ju betala därefter.


Den klassiska Glasstrut, vanilj med jordgubbssylt - den har jag ju ätit som barn. Och nog kan jag ha ätit Magnum-struten någon gång. Men av de andra glassarna har jag inget minne av att jag någonsin smakat. Så jag önskar i alla fall inte dem tillbaka på tidigare erfarenhet. Men jag skulle gärna velat prova på Banana Joe, den känns lite skoj - frågan är om smaken håller måttet.

Så - hur äter du din glass på sommaren? 

Det som lockar mig i sommar är att pröva på Il Levande Pistacia från Siaglass. Och när det gäller GB så är mina favoriter Sandwich och Tip Top, de är inte "för mycket". Det är lagom mycket glass som inte är för sött. Ska jag slå till på stort så är det Magnum White som gäller. Jag gillar också att äta kulglass; och då blir det ofta; mörk choklad i botten, blåbär som nästa kula och på toppen blir det päron eller pistage.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Välkommen!! Hoppas du skriver ett inlägg, det skulle motivera mig att fortsätta med min blogg.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...