*** Inspiration för träning, resor och friluftsliv - välkommen till Vandringsman.com *** Bloggen har funnits i 10 år, men ligger nu i dvala. Den kanske uppstår igen. ***

måndag 6 oktober 2014

Kläder för höstpromenaden

Nu är det höst, det är riktigt mörkt både när jag vaknar och när jag stänger av datorn för att gå hem från jobbet. Själv bär jag ännu mycket av sommarkläderna, men snart är det dags att klä sig bättre. 

När det gäller att klä sig ordentligt i höst, så är skorna bland det viktigaste. Och i höst kommer jag som vanligt ha ett par grövre kängor när jag åker pendlar, och ha ett par promenadskor stående på jobbet.



Min tanke var att skriva flera inlägg om kläder under hösten, tiden har dock inte funnits att genomföra det. Men när jag såg denna video och bilderna så blev jag inspirerad. Visst är Haglöfs kängorna snygga? Nu när hösten är här så känns beige, gul och brun helt rätt. 

Skulle gärna ha dem under höstens promenader längst Mälaren här i Stockholm, kanske med en termos i ryggsäcken eller ett trevligt fik i åtanke. Så att jag kan vara ute och gå bland högar av gula löv och känna den friska vinden, för att sedan dricka en härlig kopp med kaffe och mjölk.   
När du är ute och går i höst; vad kommer du att ha för plan? Vad är det för kläder som gäller? Bär du en ryggsäck, och vad har du i den? Finns det något speciellt område du gillar att promenera i? Själv rekommenderar jag Kungsholmen runt, tog en höstpromenad där förra året. 

2 kommentarer:

  1. Där jag är i Spanien just nu behövs bara shorts och linne,men i Wales är det en annan historia!

    SvaraRadera
  2. Själv har jag varit i Japan den senaste veckan, där var det riktigt behagligt. Var bara på kvällen man behövde en jacka, då det blev kallare än 15 grader och lite blåsigare.

    SvaraRadera

Välkommen!! Hoppas du skriver ett inlägg, det skulle motivera mig att fortsätta med min blogg.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...