*** Inspiration för träning, resor och friluftsliv - välkommen till Vandringsman.com *** Bloggen har funnits i 10 år, men ligger nu i dvala. Den kanske uppstår igen. ***

fredag 13 februari 2015

Svenska Friluftsdagen

I veckan fick jag ett mail via kontakt-formuläret här på bloggen, och sådant gör mig alltid glad! Det var en man som tipsade om Svenska Friluftsdagen - den 29 april. 

Ett tips kom in till mig; den Svenska Friluftsdagen ska visst vara den 29 april - en måhända blivande tradition, som startades 2014. Det finns en hemsida, men den innehåller inte så mycket information.

Ska man introducera något nytt, ja då behövs mer kraft och kontinuerligt i informationen. Någon eller några organisationer bör stå bakom. Så jag kan inte riktigt uttala mig om detta - men det kanske kommer mer med tiden? Jag uppmuntrar dock passion och engagemang, därför nämner jag det här på bloggen - så lycka till.

Hemsidan med adressen: www.svenskafriluftsdagen.se
Har du som läsare några egna exempel på arrangemang inom friluftsliv, sport och natur under 2015 som du gillar - lämna i så fall en kommentar nedan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Välkommen!! Hoppas du skriver ett inlägg, det skulle motivera mig att fortsätta med min blogg.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...