*** Inspiration för träning, resor och friluftsliv - välkommen till Vandringsman.com *** Bloggen har funnits i 10 år, men ligger nu i dvala. Den kanske uppstår igen. ***

måndag 18 juli 2016

Sickla Gruvlopp & Hässelbyloppet (Anmäld)

Det har varit lite tyst i bloggen i år, gjort andra saker helt enkelt. Just nu är det löpträning tre gånger i veckan, och det händer att jag på en vilodag går till gymet för att stärka mage och överkropp. Målet med detta är att förbättra förra årets löptid på 10km. 

Är anmäld till Midnattsloppet (10km) den 13 augusti, det är bara fyra veckor bort. I dag tror jag inte att jag kan förbättra mitt resultat speciellt mycket från förra året. Har helt enkelt inte hunnit få längre sträckor i benen i år. Så jag har anmält mig till två lopp till - för att kunna få bättre resultat senare.

Så planen är att träna vidare och även ha roligt, därför har jag nu anmält mig till Sickla Gruvlopp (2,5km) den 18 september. Visst är det rätt kort, men också en annorlunda upplevelse som motiverar.

Bild från Sickla Gruvlopps hemsida.

Planen är att jag ska göra personligt rekord på Hässelbyloppet (10km) den 9 oktober. Det är en relativ platt bana och inte allt för långt från var jag bor. Med tolv veckor till godo kan jag även gå ut och springa på själva banan, detta för att skapa muskelminne av hur det känns. Detta är en teknik som jag absolut rekommenderar, gjorde så förra året.

Kanske du inte anmält dig till något lopp ännu, ta chansen - det finns platser kvar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Välkommen!! Hoppas du skriver ett inlägg, det skulle motivera mig att fortsätta med min blogg.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...