*** Inspiration för träning, resor och friluftsliv - välkommen till Vandringsman.com *** Bloggen har funnits i 10 år, men ligger nu i dvala. Den kanske uppstår igen. ***

fredag 13 januari 2017

Vandringsman - Mest läst 2016

Så var året över och det är dags för en kort tillbakablick i bloggen. Här tittar vi på de sex inlägg 2016 som hade flest läsare. 

Med detta inlägg vill jag tacka mina återkommande läsare, samt säga att jag även är glad att så många andra hittar till Vandringsman.com när de söker fakta på Internet. Min blogg har utvecklats till en bra källa med kunskap för den nyfikne. Kan se att många har googlat och hamnat hos mig, jag hoppas verkligen att ni får svar på det ni söker och mer därtill.

Nedan bloggens sex mest lästa inlägg under 2016. Ta chansen att hitta lite spännande läsning innan det gäller att ta nya tag 2017.

År 2016 var bl.a. Tyresta, Köpenhamn, Tallinn & Santorini.

Plats #6: 
Tyresta by till Alby (Läs)
Bland det bästa jag vet sommartid är att genomföra en dagsvandring med min vän Markus. Och under  2016 gick vi en heldagsvandring i Tyresta Nationalpark.

Vill du ha inspiration gällande ett dagsäventyr i Stockholms absoluta närhet, se då till att läsa bloggens sjätte mest lästa inlägg 2016.


Plats #5: 
Äpplets dag (Läs)
Vad är bland det bästa med Sverige när man är ute och vandrar i slutet av sommaren? Att kunna plocka färska äpplen från ödetomter så klart. På äpplets dag så bakade jag äppelpaj, med frukt som jag plockat ute på Munsön dagen innan.

Om du som jag gillar äppelpaj, kolla in inläget som fick femte mest besökare under 2016.


Plats #4: 
Köpenhamn: Strøget (Läs)
Under sommaren så ville jag gärna ta det lite lugnt, så det blev ingen längre resa utan två kortare. Vi valde helt enkelt att ta tåget från Stockholm till Köpenhamn, där vi bokat in två nätter i närheten av tågstationen. 

I ett inlägg skrev jag om den pulserande gågatan Strøget, med tips om lunchrestaurang, bästa fiket, häftigaste spelbutiken samt var du ska gå för att köpa trendig dansk design för heminredning. Inlägget blev årets fjärde mest lästa. 


Plats #3: 
Tallinn - den gamla staden (Läs)
Som den andra kortare resan valde jag och frun att ta en kryssning till Tallinn. Vår tanke var att det räckte med en kryssning, utan övernattning i Estland. Och det stämde, om man bara vet vad man vill så har man tillräckligt med tid för att uppleva den gamla staden innanför murarna.

Vår reseberättelse med tips om mat, fika, turistattraktioner och kaffe i Tallinn blev det tredje mest lästa inlägget 2016.


Plats #2: 
Snorkling på Santorini (Läs)
När jag och frun var på Santorini i Grekland så var det en hektisk semester, som det så ofta är när vi reser. Vi ligger inte så ofta eller länge i solen eller plaskar i poolen. Vi promenerar i bergen under stekande sol, åker buss kors och tvärs och spanar butiker i byarna.

Ett av våra äventyr var när vi snorklade, och det inlägget blev det näst mest lästa under 2016.


Plats #1:
Zika-viruset (Läs)
För ett år sedan i december och januari så var vi i Colombia. Detta har jag inte hunnit blogga om ännu, men jag hoppas att kunna berätta om min andra resa till landet i ett senare inlägg. Men en sak som jag skrev om var Zika-viruset, detta hemska virus som drabbade flera länder i Sydamerika.

Det kändes extra jobbigt att uppleva detta på plats då jag och min fru pratat om att bli föräldrar. Viruset har som ni vet hemska konsekvenser på foster.

Inlägget är det som haft flest läsare under förra året.


Detta var toppistan för Vandringsman 2016. Nu är det ett nytt år, men det lär dröja med äventyr i form av resor och friluftsliv i bloggen. Hoppas dock kunna hinna ikapp och skriva om tidigare resor.

5 kommentarer:

  1. Flera intressanta inlägg. Ser fram emot att följa med under 2017. God fortsättning!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tackar. Sitter och skriver lite på min resa till Colombia för ett år sedan, och min resa till Panama för två år sedan. Sen ute, men det ska nog bli spännande läsning.

      Radera
  2. Ja,mycket händer under ett år.
    Har skickat ett meddelande till dej på ditt kontaktformulär.
    Ha det bra!

    SvaraRadera
  3. Tjena Mattias. Nyss hemkommen från Madeira. Du måste bara dit. Bör passa dig som handsken i handen!
    Kika in på min blogg...

    http://traningochfriluftsliv.blogspot.se

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kollade in, mycket trevliga bilder. Är riktigt avundsjuk. Skulle vara guld att komma iväg på något sådant.

      Radera

Välkommen!! Hoppas du skriver ett inlägg, det skulle motivera mig att fortsätta med min blogg.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...